Rabbi Yehuda Sarna tutkii omalla sivullaan, mikä merkitys oli juutalaisten uudella vuodella ja uudella Lähi-Idällä on, ja tulee lopputulokseen: 

Abrahamin sitoumusten merkitys on ”ovilla, joita ne avaavat Lähi-Idässä”.
”Poliittinen prosessi, joka johti sopimukseen, on julistus avautuvasta hengellisestä prosessista, joka on suurempi kuin yksikään henkilö”. 

Hän selittää, miksi se oli hänelle rukouksen päivä. Hän piti rukousviittaansa ja shofar-torveaan mukanaan koko Washingtonin allekirjoitusten ajan.

”Menneiden vuosikymmenien aikana Ishmaelin teltta on pystytetty, mutta Abrahamin teltta on sortunut. Abraham Accords ei ole vain liiketoimi, sopimus tai kompromissi. Se tarkoittaa Abrahamin avoimen teltan pystyttämistä, monien maiden pystyttäessä telttapaaluja yhdessä”.
”Accordien merkitys ei ole sitä, että se tapahtui jossakin huoneessa, vaan ovissa, joita se tulee avaamaan. Poliittinen prosessi on vain enne tulevan hengellisen prosessin alkamisesta. Päivän dramaattisuus ei ole pöydän ympärille kokoontuneissa johtajissa, jotka sen allekirjoittivat, vaan niissä miljoonissa katsojissa, jotka ruutujensa ääressä ympäri maailmaa seurasivat tapahtumaa ja tunsivat perheyhteyden ylenpalttisen runsauden”. 

Rabbi Sarna tunnustaa, ”etteivät kaikki näe asiaa samalla tavoin. Jotkut voivat väittää, että siinä oli kysymys vain taistelusta yhteistä vihollista vastaan, tai taloudellisten etujen luomisesta”.
”Totuus on kuitenkin se, että se on alku yhteiselle tulevaisuudelle ja kulttuurin renessanssin alkamisesta. Epäilijöitten virhe on siinä, että he näkevät accordit sovitun urakan välikirjana eikä liittosopimuksena”. 

”Poliittiset analyytikot asettavat yhteisten kompromissien, etujen ja menetysten saldona”.
”Talousasiantuntijat määrittävät, miten se vaikutti energiaan, pankkitoimintaan tai turismiin. Jos emme käytä hengellisiä lasejamme, menetämme ”Abrahamin” osuuden Abrahamin Accordeissa”.

Rabbi Sarna muistaa tilanteen vieraillessaan Marokossa, jossa lentoemäntä tunnisti hänet tervehtien ”Baruch haba, tervetuloa”, ja huolehtien paikan hälinästä johti hänet toiseen nurkkaan, jossa hän saattoi johtaa rukousta. Täten me voimme yhdessä ohjata toisiamme parempaan paikkaan.
https://www.ynetnews.com/article/B1QSieZSv